Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

V65 Årjäng 25/6

Av Niclas Carlson - 25 juni 2010 00:00

Midsommaraftonens V65-omgång körs på Årjäng, och det är verkligen blandad kvalitet på loppen. Man kan hitta en del spikar, men jag har hittat några frågetecken på dem, och garderar lite.


I V65-1 ger jag tipsettan till 3 Santana Ås som fick utdelning på formen sist. Typiskt att han startade i Norge så man inte fick betalt bara...Han är snabb ut och kan mycket väl sitta i ledning här, men kan vara lite vek sista biten över 2140. Därför blir det gardering, först och främst med 5 TX Zoogood som gick bra i skymundan på V75 senast. lättare motstånd nu, och solklar första utmanare. 4 Karbo Cake är inte lätt att bli klok på. Satt perfekt placerad i andra ytter senast, var stenslagen 600 kvar, men kom tillbaka och höll jämna steg med täten över upploppet. Näst senast flög han fram till målfotoförlust. Kapaciteten har han, och med rätt resa så kan han bli farlig över upplopoet. Jag tar ocksåp med 1 Lamborghini ST som gick bra i dödens senast, och formen börjar nog att komma nu. Blir intressant här.

Rank: 3, 5, 4, 1, 8, 6, 2, 7


I V65-2 hittar jag dagens enda spik. 5 Hazard Brodde gick i dödens utvändigt om Orlando Laser senast och vara bara en halv längd efter i mål. Såg bra ut, och han är hyfsat startsnabb utan att för den skull vara nån raket. Jag tror emellertid att han blir släppt till ledning efter en kort bit, och då ska det vara en toppchans. Förste utmanare är 8 Cover Guy som trivs över kort distans, men nog behöver ett smyglopp likt det han fick på Åby senast. Avslutade på bra sätt då, men jag tror inte han rår på Hazard Brodde. 11 Steel Brodde gjorde comeback på bra sätt sist, och kan trots spåret vara en platschans.

Rank: 5, 8, 11, 4, 6, 7, 12, 3, 2, 9, 1, 10


I den tredje avdelningen blir 3 Order By Koffe storfavorit efter uppvisningen senast. Då tog han enkelt ledningen och försvann från de övriga. Nu lär det bli spets igen, men frågan är hur han klarar 2640? Jag är osäker, därför gardera jag med 9 Tandersson som hittat en formtopp. Näst senast flög han fram över upploppet på Åby, senast var han inte lika vass. Men han klarar distansen och kan vara en mini-rysare..1 Goes All In hade flyt sista 400 senast när det uppenbarade sig en stor gata på innerspåret. Men fullföljde bra ändå, och med en smygresa kan hon knipa en plats igen.

Rank: 3, 9, 1, 7, 5, 11, 12, 10, 8, 2, 4, 6


V65-4 är ett jämnt sprinterlopp där jag tippar startsnabbe men osäkre 3 Indian Laday. Det är spetsgaranti om han går felfritt, men han har galopperat mycket på slutet och därmed är det ett osäkert kort. Felfri tror jag att han vinner. 4 Global Kizz gick hyfsat senast, och jag tror hon trivs bättre över dagens distans. Det kan bli en resa i andra ytter här, och då blir hon farlig till slut. 5 Nokentrot är en svårbedömd norsk gäst, men han ser ut att vara i bra form, och blir intressant här. 2 Volentano klarade inte av att leda volten sist och vräkte sig i galopp. Formen är bra, men jag har svårt att se att han kan vinna här.

Rank: 3, 4, 5, 2, 1, 9, 6, 12, 11, 8, 7, 10


Ett härligt fyraåringslopp utgör V65-5, och här chanstippar jag 1 Needlefish, som har spetsläge och är snabb ut. Senast vann han enkelt mot svagt motstånd, men såg fin ut. Från ledningen biter han ifrån sig bra och det kan vara vinnaren. 10 Propeller är i mycket bra slag nu, och det verkar som att han vuxit i sin stora kropp. Sist gick han i ledningen, och vann men det var på stumma ben. Nu får han gå bakifrån, och det kan vara det som fäller hoinom....Jag tar även med 6 Gatlin Bob som hittat toppformen, och det kan räcka långt här. En liten kantboll...

Rank: 1, 10, 6, 4, 5, 8, 7, 2, 3


V65-6 är ett kallblodslopp, och som tur är så finns det en del som jag känner igen. 11 Odin Tabac är tveklöst bästa hästen i loppet, men han har inte gått för sulky sen han kom hem från Frankrike i vintras. Visst, han har vunnit sina montélopp, och gjort det bra, men också galopperat och det har han inte råd med här. Vinner felfri! 7 Lix Mollyn är i fin form, och kan absolut vara segraren här. 13 Höstbo Fredrik brukar göra bra lopp för Erik Berglöf, och kanske har hittat formen igen. Vann på bra sätt sist, och är en rysare...

Rank: 11, 7, 13, 14, 5, 4, 6, 2, 12, 3, 8, 1, 9


 


Systemet blir så här:


1) 3,5,4,1 (8-6)

2) 5 Hazard Brodde (8-11)

3) 3,9 (1-7)

4) 3,4,5 (2-1)

5) 1,10,6 (4-5)

6) 11,7,13 (14-5)


216 rader.

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Masen

25 juni 2010 09:53

Trevlig midsommar Niclas och lycka till

Själv står jag över men kollar in din rad

 
Niclas

Niclas

25 juni 2010 10:11

Trevlig midsommar önskar jag dig med!
Man kan ju inte lira varje dag:)
ha det gött.

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

atgman

25 juni 2010 10:21

Trevlig midsommar nicklas!jag tycker den raden ser bra ut!ha det bra,och glöm inte sillen och nubben!

 
Niclas

Niclas

25 juni 2010 10:28

Trevlig midsommar till dig med! ja, jag hoppas den sitter idag:)
Sillen vete f-n, men nubbarna är där:)
ha det gött

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Masen

25 juni 2010 12:19

Speltarmen måste ju få sitt och gör en chansdubbel

Maillot i DD 1 har ju inte levt upp till dom höga förväntningar stallet har haft på honom och snack om kastrering men hoppas dom provar barfota runt om idag och norsk gas blir det väl som vanligt men den har ju bara effekt en kort sträcka....avslutade 12,5 sista 500 i spåren men ändå så var den inte bra och hoppas det lossnar rejält idag

DD 2 där blev ju tyvärr Odin Tabac struken och hade nog dragit på sig en massa streck

kör bägge norskhästarna på start 2 Gobbi som gick riktigt bra på Lindes och 3 Gjaerla Faksen som var rätt bra som 3:a på Biri.....sen 4 Åspe Kvikk som jag såg live på Rättvik och såg fin ut som fastlås men drar ju på sig mycket streck tack vare Björn och vet ej om hästen är så bra och även 7 Lix Mollyn blir ju för stor favorit nu......13 Höstbo Fredrik och 14 Lomar åker med på grundkapacitet

7 mot 2-3-4-7-13-14

och till sist en liten snapsvisa.....en finsk

Int nu

men nu

skål

 
Niclas

Niclas

25 juni 2010 13:40

Ja, Maillot har jag sett flera gånger, och det är en häst som jag gillar. Men tyvärr så har det tagit stopp för honom för tillfället. Kapaciteten finns där, men han får inte ut det.
Vad gäller kallbloden håller jag med dig om Åspe Kvikk, han får många streck pga Björn. Lix Mollyn har ju varit ute i tuffa gäng och är väl motiverad favorit nu, men det börjar nästan luta lite mer åt Höstbo Fredrik och Lomar...
Det blir spännande i alla fall.
Önskar dig lycka till, och glad midsommar!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

25 juni 2010 16:56

Typiskt att vi inte skrev 5,14 i reserver.. kommer du med v75 tips t imorgon?

 
Niclas

Niclas

25 juni 2010 17:16

Ja, det var surt, Milla. Men tyvärr så är jag oftast fel ute när det gäller kallblod....
Det blir tips till V65 på Rättvik imorgon, tipsen kommer vara här runt, midnatt ikväll. V75 körs på Kalmar på söndag,tipsen dit kommer vid midnatt imorgon kväll. Men jag kan redan nu avslöja att jag har åtminstone en vass spik, som inte blir favorit:)
Ha en riktigt trevlig midsommar!

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milla

25 juni 2010 18:28

Hoppas vi får in en vinst under helgen..helst en stor..jag är relativt nybörjare..jag hittade denna sida å hoppas du ger fina tips :).Trevlig midsommar!

 
Niclas

Niclas

25 juni 2010 20:49

Jag ska göra mitt bästa, som vanligt:)

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards