Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

V65 Solänget 25/5

Av Niclas Carlson - 24 maj 2010 23:46

Tisdagens V65-pmgång körs på Solänget, och den ser faktiskt ganska så lätt ut. Jag tror inte det blir några stora pengar, men man vet aldrig....

I V65-1, ett försök till Norrlands Grand Prix, kommer 1 You Bet Hornline till start igen. Han var fyra från ledningen senast mot tuffa konkurreneter (Sanity vann, före Caddie Eagle och Jullan). Lättare motstånd nu, och från ledningen ska han bara vinna detta. Jag spikar utan att tveka. Motbuden är 8 Flicka Rigas och 6 My Love Di Quattro som båda har bra form.

Rank: 1, 8, 6, 5, 7, 2, 4, 9, 3


Bara ston i V65-2, tillika ett lärlingslopp. 1 Livi Elegance har inlett karriären lovande, och här bär det av till ledning direkt. Då motståndet inte är av nån märkvärdig sort, så blir det en spik även här. Ska man leta motbud, så är 10 Yamaha Center i bra form.

Rank: 1, 10, 12, 11, 7, 5, 4, 9, 3, 8, 2, 6


Kallblod i V65-3, och här blir förmodligen 5 Nordblomma favorit. Och jag tycker att det är en motiverad favorit. Hon var ute i det beryktade handicap-loppet på Dannero sist, och 80 meters tillägg blev för svårt. Här kan hon absolut ta revansch, men jag garderar med de tre på start. De kan faktiskt hålla undan och då rensas det en aning på V65..

Rank: 5, 1, 3, 2, 8, 10, 13, 9, 11, 6, 7, 12, 4


I fjärde avdelningen chanstippar jag 9 Brianson, som det var lite gap om sist på V75. Då blev det startgalopp, nu lär han gå iväg felfritt från ett bra läge. 6 Sundbo Lava gick väldigt bra förra året, och har fått två lopp i kroppen nu. 12 Speedy Brodda är i bra form, men har ett chansartat läge här. Får hon bra ryggar kan hon bli farlig. Det finns några till som kan vara med där framme, mest varnar jag för 5 Spacechip Broline och 15 Abbe Hook som båda har bra kapacitet.

Rank: 9, 6, 12, 5, 15, 11, 4, 1, 8, 3, 10, 13, 14, 7, 2


Kvällens clou, Norrlands Treåringselit, utgöt V65-5. Ett koppel fina treåringar kommer ut här, och jag ger tipset till 6 Aleksej, som svarade för en jättefin årsdebut när han vann tämligen enkelt senast. Bör ha gått framåt ännu mer och då blir han svårslagen. 2 King Of The Moor har Jim Oscarsson höga tankar om, och har väl inte helt avskrivit planerna på att ta chansen i Hambletonian i augusti! Har varit borta ett tag, men har hög kapacitet. 9 Onroad har bra form, och kan få en fin resa här. Varning också för 8 Optimus Frontline och 3 Born To Walk Alone.

Rank: 6, 2, 9, 8, 3, 1, 5, 4, 7, 10


V65-6, och här kommer kvällens roligaste idé. 6 Ludvig Palema var ute i Gulddivisionen senast och mötte bl.a Triton Sund...Ludvig gick faktiskt ganska så bra och här är det ju betydligt lättare motstånd. En kul idé! 9 Face The Evil har fått ta det lugnt i en månad, men han trivs uppe i norr, och kan utmana. 1 La Bella Vita var ute i tufft lopp sist, kan vara med där framme på läget.

Rank: 6, 9, 1, 4, 7, 3, 2, 10, 11, 5

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards