Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Sammanfattning V65 Årjäng 24/5

Av Niclas Carlson - 24 maj 2010 23:13

Regn gjorde banan blöt och krävande denna kväll. Noterbart är att ingen vann från ledningen....

I V65-1 gjorde favoriten 7 Peter den Store bort sig med galopp direkt. Till ledning gick istället 3 Sweetness Candy, som dock blev ganska pigg och låg på lite. Varvet gick på 16,5, men Sweetness candy var en slagen häst när upploppet nalkades. 8 Princess Zoot gick i dödens nästan hela vägen, och tog över in på upploppet, men fick ge sig de sista stegen mot 6 Boom Boy som suttit i tredje inner. Luckan för Boom Boy kom i sista kurvan och avslutningen var bra.


1 Love Him Too tog hand om ledningen enkelt i V65-2. Fick storfavoriten 3 Breedlove i dödens, och min idé 7 Capline hittade tredje inner. Me dde två mest spelade längst fram var det ingen som vågade göra nåt, varvet gick på 16,7. Tempot drogs upp 650 kvar och det var 3 Breedlove som såg till att göra det. 1 Love Him Too stretade emot så gott det gick, och dessa två stack helt enkelt iväg sista halvvarvet. Breedlove visade sig vara den starkaste av dem två, och försvann till en enkel seger. Love Him Too blev tvåa, en bit bakom, Capline har nog inte kommit i mål än...


I klalblodsloppet var 2 Ekke Ålj klar favorit, och han tog också ledningen relativt smärtfritt. Fick bestämma som han ville, men såg slagen ut redan 600 kvar när han fick press av 1 Rasken. Men Ekke Ålj fick nya krafter och såg ut att gå mot segern när 7 Rinde Turbo dök upp på upploppet och avgjorde på linjen. Ingen bra favorit.

I V65-4 stack 7 Åhlundas Herman direkt till ledning medan 2 Dahir De Liam satte sig i dödens efter 500 meter. Min idé 12 Turbo In Time hamnade i vinnarhålet, men en galopp 800 kvar förstörde dagen för honom. 6 Volentano satt i andra ytter och gick till attack 600 kvar, såg ut att få greppet på de två invändiga, men så blev det inte. Åhlundas Herman svarade med galopp, medan Dahir De Liam tog över kommandot in på upploppet. Då kom attacken från 8 Makes People Talk, men precis när han lyftes ut i tredjespår galopperade han. Dahir De Liam gick ifrån till en lätt seger, före en bra avslutande 9 Increase Broline. Jag tycker att både Makes People Talk och Increase Broline ska passas i nästa start!


V65-5, och här stack min idé 1 Bally's Smash till ledningen. Han fick bestämma som han ville och såg ut att gå mot en lätt seger, när 9 Gatlin Bob kom från ingenstans och avgjorde på linjen. Ska sanningen fram tycker jag att Bally's Smash borde vunnit loppet för att få godkänt. De övriga i loppet var tämligen färglösa.


5 Stardust Night flög till spets i V65-6. Tempot var ganslka lugnt, 15,5/1000. 3 Housequake satt i andra ytter, gick till attck 600 kvar med 9 Taste Of Cocktail i släptåg. In på upploppet satte Housequake klorna i ledaren som gav sig direkt. Taste Of Cocktail utmanade hela upploppet ner, men fick ge sig med en halv längd.

Det blev svårare än vad jag trodde, och 3 rätt på båda systemen är ej godkänt. Men jag tar nya tag:)

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Skapa flashcards