Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

V65 Årjäng 24/5

Av Niclas Carlson - 24 maj 2010 01:06

V65 körs på måndag på vackra Årjäng. Har ni inte varit där så försök att åka dit när de kör V75 under sommaren. En riktig sommaridyll!


Omgången ser inte så lätt ut, med många för mig okända hästar, men jag gör ett försök ändå.


I V65-1 ger jag tipsettan till 7 Peter Den Store som har gått bra i år. Läget gör dock att det blir fler hästar som kommer med på kupongen. 3 Sweetness Candy kan nog ha bra chans om hon inte tycker distansen är för lång. 9 Global Kizz har två lopp i kroppen i år och det kan vara dags för första segern nu…6 Boom Boy kan vara med där framme om han får en bra resa, liksom 5 Yankee Martini.

Rank: 7, 3, 9, 6, 5, 1, 8, 4, 10, 2, 11, 12


V65-2 är inte lättare det, utan kräver ett gäng streck även där. Tipset går till 7 Capline som gått helt ok i årets starter. Han har mött hårt motstånd i de två senaste starterna, lättare här. 1 Love Him Too är ganska startsnabb, men frågan är om det räcker för att hålla spets? Med på kupongen ska han i alla fall. 3 Breedlove har bra form och bra läge. 2 Adjunkt Roggenbihl är en svårbedömd norrman.

Rank: 7, 1, 3, 2, 5, 8, 4, 6, 9, 11, 10, 12


Nånstans måste man ju ha en spik, och i V65-3 tror jag att jag hittat en bra sådan. 2 Ekke Ålj tränas och körs av Jan-Olov Persson, kallblodskungen, och från ett bra läge tror jag faktiskt att han vinner det här ganska så enkelt. Värsta motbudet, 9 Finnskog Sjefen, har dragit bakspår och det avgör det hela.

Rank: 2, 9, 4, 1, 5, 10, 7, 6, 3, 11, 8, 12


V65-4 och här skjuter jag från höften! 12 Turbo In Time var nära segern senast, och här tror jag att han tar revansch. Men helt säker är jag förstås inte, så det blir garderingar här med. 2 Dahir De Liam har inlett året bra, och från ett bra läge här kanske det är spets och slut? 6 Volentano vann ett P21-lopp sist, och klassen i de loppen är ju inte så bra. Men han är snabb ut, och har överraskat förr från spets. Hittar han dit kan han bli farlig! 9 Increase Broline har hittat en formtopp och strular det inte för mycket så kan han vara med där framme, liksom 8 Makes People Talk som har bra kapacitet, men inte visat det i år än.

Rank: 12, 2, 6, 9, 8, 7, 3, 14, 4, 11, 10, 5, 13, 15


V65-5 ser lite lättare ut. På det ”vanliga” systemet så chansspikar jag 1 Bally’s Smash som gick bra på Åby i årsdebuten. Bör ha gått kraftigt framåt nu, och håller han ledningen så är det toppchans. På Jokersystemet garderas han dock med 7 Needlefish som skrällde rejält senast, och 6 Santanic. Båda är startsnabba och i bra form.

Rank: 1, 7, 6, 8, 5, 4, 3, 2, 10, 11, 9, 12


V65 avslutas med ett trevligt sprinterlopp med bra klass. Tipset går till 5 Stardust Night som imponerat stort i år. Startsnabb, så här ser det ut att bli spets. Garderas dock med 3 Housequake som varit ute i tuffa gäng. Med en bra resa på passande distans så har han chans. 9 Taste Of Cocktail går ut på favoritdistansen och med klaff på loppet, så är han med dem in i mål.

V65
 
 
felghen

felghen

24 maj 2010 05:00

Allt fokus på Elitloppshelgen! :)

Jag håller en liten tumme för Housequake i DD-2 dock.

http://travpalatset.blogg.se

 
Ingen bild

Niclas

24 maj 2010 08:11

Jodå, fokus på Elitloppshelgen, men det körs ju faktiskt trav varje dag:)
Housequake är inte alls borta, men han får nog gå i dödens...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards